3.7 AR Experience Editor / Σύνθετες επαυξήσεις
Μια σύνθετη επαύξηση είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών τύπων επαυξήσεων σε μια ενιαία σκηνή που λειτουργούν ως ένα μοναδικό αντικείμενο. Όταν οι χρήστες επιλέξουν τον τύπο ”AR Experience Editor” από τους διαθέσιμους τύπους επαυξήσεων, θα ανοίξει ένα νέο παράθυρο που περιέχει τον επεξεργαστή (Εικόνα 26). Η εικόνα σκαναρίσματος εμφανίζεται εντός ενός πλέγματος, στη μέση της σκηνής επεξεργασίας.
Εικόνα 26: AR Experience Editor.
Πριν ξεκινήσουν τη δημιουργία μιας νέας σύνθετης επαύξησης, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το περιβάλλον επεξεργασίας τους για μέγιστη άνεση.
Κάνοντας κλικ στην επιλογή ”Θέμα” (Εικόνα 27), οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ του αρχικού ”Φωτεινό” και ”Σκοτεινό” θέματος (Εικόνα 28), προσαρμόζοντας το περιβάλλον επεξεργασίας με τις προσωπικές τους προτιμήσεις.
Εικόνα 27: Θέματα AR Experience Editor.
Εικόνα 28: Σκοτεινό θέμα AR Experience Editor.
Το κουμπί ”Προβολή” παρουσιάζει στους χρήστες δύο διαφορετικές επιλογές προβολής (Εικόνα 29). Η λειτουργία ”Πλήρης οθόνη” βυθίζει τους χρήστες σε ένα περιβάλλον χωρίς περισπασμούς και η επιλογή ”Προεπισκόπηση” παρουσιάζει μια καθαρή προβολήτης επαύξησης (Εικόνα 30), απαλλαγμένη από τον συνωστισμό των εργαλείων επεξεργασίας, επιτρέποντας τη λεπτομερή επιθεώρηση και βελτίωση της εργασίας.
Εικόνα 29: Προβολή AR Experience Editor
Εικόνα 30: Παράδειγμα Προεπισκόπησης AR Experience Editor
Η λειτουργία ”Προσθήκη Σχήματος” (Εικόνα 31) ξεκλειδώνει δημιουργικές δυνατότητες για τους χρήστες να απογειώσουν τις επαυξήσεις τους, προσφέροντας μια ποικιλία τρισδιάστατων σχημάτων. Αυτό περιλαμβάνει δημιουργικές επιλογές όπως επίπεδα, κύβους, σφαίρες, κώνους και κυλίνδρους, καθένας από τους οποίους προσθέτει μια μοναδική και διαστατική πτυχή στην επαύξηση (Εικόνα 32).
Εικόνα 31: Προσθήκη Σχήματος AR Experience Editor.
Εικόνα 32: Παράδειγμα προστιθέμενων Σχημάτων.
Το κουμπί ”Προσθήκη Αντικειμένου” (Εικόνα 33) παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να προσθέτουν διάφορους τύπους αντικειμένων απευθείας από τη συσκευή τους . Αυτό περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα τύπων αρχείων, όπως εικόνες, βίντεο και τρισδιάστατα μοντέλα. Επιπλέον, προσφέρει την ευκολία μεταφόρτωσης μοντέλων μέσω ενός συνδέσμου URL, ενισχύοντας περαιτέρω την ευελιξία και την ευκολία με την οποία οι χρήστες μπορούν να ενσωματώσουν το περιεχόμενο στις επαυξήσεις τους (Εικόνα 34).
Εικόνα 33: Προσθήκη Αντικειμένου AR Experience Editor.
Εικόνα 34: Παράδειγμα προστιθέμενων Αντικειμένων.
Το περιβάλλον επεξεργασίας του ARTutor έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευκολία και την ακρίβεια του χρήστη, διαθέτοντας μια καλά οργανωμένη διάταξη που διευκολύνει τον εύκολο μετασχηματισμό και την προσαρμογή των Σχημάτων και των Αντικειμένων:
Τρόποι μετασχηματισμού (αριστερή πλευρά της οθόνης): Οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τρεις λειτουργίες μετασχηματισμού μέσω κουμπιών που βρίσκονται στην αριστερή πλευρά της οθόνης (Εικόνα 35):
Εικόνα 35: Τρόποι μετασχηματισμού.
α) Λειτουργία μετακίνησης: Ενεργοποιείται από το πρώτο κουμπί και επιτρέπει στους χρήστες να ρυθμίζουν τη θέση του επιλεγμένου αντικειμένου.
β) Λειτουργία περιστροφής: Το δεύτερο κουμπί επιτρέπει στους χρήστες να τροποποιήσουν την περιστροφή του αντικειμένου.
γ) Λειτουργία μεγέθυνσης: Με το τρίτο κουμπί, οι χρήστες μπορούν να τροποποιήσουν το μέγεθος του αντικειμένου, κλιμακώνοντάς το ώστε να ταιριάζει στο σχεδιασμό τους.
Παράθυρο Επιθεώρησης (δεξιά πλευρά της οθόνης): Το Παράθυρο Επιθεώρησης (Εικόνα 36) είναι ένα κεντρικό στοιχείο του περιβάλλοντος επεξεργασίας ARTutor, σχεδιασμένο για να παρέχει στους χρήστες ολοκληρωμένο έλεγχο των επιλεγμένων αντικειμένων τους.
Εικόνα 36: Παράθυρο Επιθεώρησης.
Το παράθυρο αυτό ενεργοποιείται όταν επιλεγεί ένα αντικείμενο και ξεδιπλώνει μια ισχυρή σειρά εργαλείων επεξεργασίας, καθένα από τα οποία είναι προσεκτικά σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες αποχρώσεις του χειρισμού και της προσαρμογής αντικειμένων. Χρησιμεύει ως κεντρικός κόμβος για επεξεργασία ακριβείας, προσφέροντας διαισθητικές και προηγμένες λειτουργίες που ενισχύουν την ικανότητα του χρήστη να προσαρμόζει κάθε λεπτομέρεια της επαυξημένης εμπειρίας του.
Επιλογή ID Αντικειμένου: Επιτρέπει την επιλογή αντικειμένων μέσω ενός αναπτυσσόμενου μενού όλων των μοναδικών ID των αντικειμένων (Εικόνα 37).
Εικόνα 37: Επιλογή Αντικειμένου.
Πληροφορίες Aντικειμένου: Αυτό το στοιχείο του παραθύρου παράθυρο Επιθεώρησης (Εικόνα 38) εμφανίζει το ID του επιλεγμένου την τρέχουσα στιγμή αντικειμένου. Οι επιλογές ορατότητας είναι επίσης προσβάσιμες, επιτρέποντας στους χρήστες να εναλλάσσουν την εμφάνιση του αντικειμένου στο επαυξημένο περιβάλλον. Επιπλέον, η ενότητα Πληροφορίες Aντικειμένου προσφέρει την πρακτική δυνατότητα κλωνοποίησης αντικειμένων, διευκολύνοντας την αναπαραγωγή στοιχείων εντός της σκηνής, καθώς και την επιλογή πλήρους αφαίρεσης ενός αντικειμένου, βοηθώντας στην ακριβή προσαρμογή της διάταξης της επαύξησης.
Εικόνα 38: Πληροφορίες Aντικειμένου.
Θέση Αντικειμένου: Επιτρέπει την ακριβή ρύθμιση της θέσης του αντικειμένου κατά μήκος των αξόνων x, y και z, με δυνατότητα αριθμητικής επεξεργασίας (Εικόνα 39). Η λειτουργία ”Βήμα” επιτρέπει στους χρήστες να ορίσουν ένα διάστημα βηματισμού για την κίνηση, ρυθμιζόμενο μέσω ενός συρόμενου ρυθμιστή ή εισάγοντας μια τιμή μεταξύ 0 και 1.
Εικόνα 39: Θέση Αντικειμένου.
Περιστροφή Αντικειμένου: Διευκολύνει την τροποποίηση της περιστροφής του αντικειμένου σε κάθε άξονα, με αριθμητική εισαγωγή (Εικόνα 40). Η λειτουργία ”Βήμα” επιτρέπει στους χρήστες να ορίσουν ένα διάστημα βηματισμού για την περιστροφή, ρυθμιζόμενο μέσω ενός συρόμενου ρυθμιστή ή εισάγοντας μια τιμή μεταξύ 0 και 1.
Εικόνα 40: Περιστροφή Αντικειμένου.
Μέγεθος Αντικειμένου: Επιτρέπει την ακριβή ρύθμιση του μεγέθους του αντικειμένου κατά μήκος των αξόνων x, y και z, με δυνατότητα αριθμητικής επεξεργασίας (Εικόνα 41). Η λειτουργία ”Βήμα” επιτρέπει στους χρήστες να ορίσουν ένα διάστημα βηματισμού για την μεγέθυνση του αντικειμένου.
Εικόνα 41: Μέγεθος Αντικειμένου.
Υλικό Αντικειμένου: Αυτή η λειτουργία ενισχύει την οπτική εμφάνιση των αντικειμένων παρέχοντας ένα ολοκληρωμένο εργαλείο προσαρμογής χρωμάτων. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν την επιθυμητή απόχρωση χρησιμοποιώντας έναν διαισθητικό παράθυρο χρωμάτων, ο οποίος εμφανίζει επίσης τον αντίστοιχο κωδικό χρώματος για ακρίβεια (Εικόνα 42). Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να καθοριστεί σε ποια πλευρά του αντικειμένου (μπροστινή, πίσω ή και στις δύο πλευρές) εφαρμόζεται το χρώμα, επιτρέποντας έναν πιο λεπτομερή έλεγχο του σχεδιασμού. Η λειτουργία περιλαμβάνει επίσης μια εναλλαγή για βασική σκίαση.
Εικόνα 42: Υλικό Αντικειμένου.
Υφή Αντικειμένου: Ενεργοποιεί την προσθήκη υφής κειμένου μέσω ενός πεδίου γραφής ή μέσω φόρτωσης αρχείου εικόνας για υφές εικόνας (Εικόνα 43).
Εικόνα 43: Υφή Αντικειμένου.
Κλικ: Δίνει τη δυνατότητα ανάθεσης πολλαπλών διαδραστικών λειτουργιών στο αντικείμενο, όπως ”URL” που ανοίγει έναν καθορισμένο σύνδεσμο ή ”’Ορατότητα” που αλλάζει την προβολή του αντικειμένου με κλικ (Εικόνα 44).
Εικόνα 44: Κλικ.
Αρχείο: Όταν οι χρήστες ολοκληρώσουν την δημιουργία της σκηνής που επιθυμούν, μπορούν να την αποθηκεύσουν από το κουμπί ”Αρχείο” στην επάνω αριστερή πλευρά της οθόνης (Εικόνα 45). Όταν ολοκληρωθεί η πρόοδος της αποθήκευσης, θα επιστρέψουν στη λίστα επαύξησης του βιβλίου τους.
Εικόνα 45: Αποθήκευση Επαύξησης.
Στο παρακάτω παράδειγμα διαστημικής σκηνής (Εικόνα 46), που δημιουργήθηκε με τη χρήση του AR Experience Editor, χρησιμοποιήθηκε επιδέξια ένα ευρύ φάσμα εργαλείων και χαρακτηριστικών για την κατασκευή ενός δυναμικού και οπτικά συναρπαστικού περιβάλλοντος επαυξημένης πραγματικότητας. Για την αναπαράσταση ουράνιων σωμάτων, όπως πλανήτες και αστεροειδείς, έχουν προστεθεί περίτεχνα διάφορα σχήματα, μαζί με στοιχεία όπως μια ερώτηση κουίζ με την τριμερή λίστα πιθανών απαντήσεων. Η πολυπλοκότητα της σκηνής ενισχύεται περαιτέρω με τη συμπερίληψη λεπτομερών αντικειμένων, όπως ένα τρισδιάστατο μοντέλο ενός δορυφόρου και ένα φόντο εικόνας της σελήνης, προσθέτοντας επίπεδα βάθους και ρεαλισμού.
Εικόνα 46: Παράδειγμα Επαύξησης AR Experience Editor.
Βασικό στοιχείο για τη συναρμολόγηση και τη βελτιστοποίηση της σκηνής, οι τρόποι μετασχηματισμού έχουν χρησιμοποιηθεί εκτενώς. Αυτές οι λειτουργίες επέτρεψαν τον ακριβή έλεγχο της κίνησης, της περιστροφής και της αλλαγής μεγέθους των σχημάτων και των αντικειμένων, επιτρέποντας την εύκολη τοποθέτηση και ευθυγράμμιση μέσα στο εικονικό σύμπαν.
Το Παράθυρο Επιθεώρησης λειτουργεί ως ένα ανεκτίμητο εργαλείο για λεπτομερή επεξεργασία κάθε στοιχείου εντός της σκηνής. Επιτρέπει την προσαρμογή του χρώματος των σχημάτων, τη ρύθμιση των εφέ φωτισμού, τη δημιουργία υφών κειμένου και την ενσωμάτωση διαδραστικών εφέ ”Κλικ”. Αυτά τα εφέ δεν περιλαμβάνουν μόνο την αφαίρεση λανθασμένων απαντήσεων κουίζ αλλά και την ενσωμάτωση ενός συνδέσμου URL. Αυτός ο σύνδεσμος μεταφέρει τους χρήστες στην πηγή πληροφοριών μετά την επιλογή της σωστής απάντησης, δημιουργώντας μια διαδραστική και εκπαιδευτική εμπειρία.
Συνολικά, η ενδελεχής εφαρμογή των δυνατοτήτων του AR Experience Editor σε αυτή τη σκηνή του χώρου δείχνει τις δυνατότητες της πλατφόρμας για τη δημιουργία ελκυστικών και ενημερωτικών σεναρίων επαυξημένης πραγματικότητας.